gomiddag
Publicerat den

Vi har haft historia och dnasprov idag. Så sjukt jobbigt, men nu är det över! Jag skrev ungefär 8 sidor när vi skrev dansprovet om den moderna dansen, min arm var helt död efter haha ;) Sedan hade vi ju också historiaprov. Det var så invecklade frågor så jag sitter där och säer om frågorna gång på gång och hoppas att jag ska förstå vad jag igentligen vill genom att skriva en sådan lång formulerad fråga. Men det visade sig senare att vi fick använda våran historiabok för att leta reda på svaren. Självklart hade jag inte med mig boken, för vad ska jag med den till när jag skriver prov? Så jag fick låna en bok och leta mig igenom alla svar. Jag satt ju där då hela historia lektionen och naturkunskapslektionen. Jag missade dock inget allarligt på naturkunskapen enligt mig. De höll på att labba, jag har aldrig riktigt förstått meningen med det heller och jag skulle med stor säkerthet kunna bränna upp hela stället för att jag har ingen aning om vad jag håller på med. Dock hade de stiliga vita rockar som på film, det var lite roligt.
 
När jag kom hem hade mamma fått för sig att laga mat från något gamalt recept som hon brukade göra när vi var små. Minns dock inte detta men jag tror henne. Hon stog där och lagade någon slags kycklinggryta med lök och äpplen. Mycket spännande val att ha i äpplen i grytan liksom. Men man ska inte dömma förens man har smakat! Det var jättegott faktiskt och hoppas hon gör detta igen, har aldrig smakat det förut (vad jag kommer ihåg) så vi hoppas på fler gånger!
 
 



♥ Malin ♥

Var det mango chutney hon gjorde? Min absoluta favoriträtt ever ever ever? ÄLSKADE när mamma lagade det! Kyckling med lök, äpple och mango chutney? OMG döööör om det var det hon gjorde. Seriöst. Hon gjorde detta utan mig? ................................................



URL: http://citronsocker.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?