B.A.P, Best Absolute Perfect♥
Publicerat den

Så! Nu tänkte jag ha en liten sammanfattning om bandet B.A.P eller Best Absolute Perfect som det står för. De gjorde sin debut 2012 i Februari med Warrior. Och enligt mig är en superbra låt som kommer för alltid ligga högt på min lista med många faktorer som anledning. Att börja sin debut med en bad ass låt och komma ur det gulliga konceptet som många grupper kör med intresserar mig starkt. Det ska vara maskulint, hårt, imponerande rapdelar, avancerad dans, snygga kläder och så vidare. Och den här låten och musikvideon har verkligen allt. Medlemmarna består av 6 stycken killar som heter JongGuk 22 år och är ledare och main rapper, HimChan som också är 22 år och är rappare och sjunger, DaeHyun som är 19 och är main vocalist, JungJae är 18 och är lead vocalist, JungUp är 17 och är lead dancer och vocalist och sedan har vi Zelo som är 16 och är lead dancer, lead rapper och helt enkelt är yngst. Han var också den som jag fastnande för och är väldigt glatt förvånad över att han är så duktig när han är så ung. Han slog något slags rekord förut med att kunna säga flest stavelser på 2 sekunder eller vad det var i deras sång. Rekordet var 16 tror jag och han hade 22 eller något. Orkar inte leta upp var det stog men något sånt var det vilket är bra gjort! Men här kommer Warrior så ni kan få se den!
 
Deras nästa musikvideo fastnade inte lika bra på mig och har fortfarande inte gjort det heller. De har ju det maskulina och coola temat kvar men det är något med låten som gör att jag inte riktigt hänger med, den är inte dålig men den var helt enkelt intemin smak. Himchans röst skrämmer mig också lite som Chanyeol i EXO-K. Han har en röst som inte ser ut att passa ihop med hans kropp haha :) Men det är också charmigt. Här kommer musikvideon och nni får väl bedömma själva vad ni tycker, inte min favorit men helt okej.
 
Nästa musikvideo tog det faktiskt ett tag för mig innan jag hens tittade på den. Trodde nog ärligt talat att den inte skulle passa min smak på grund av den senaste musikvideon men tillslut tog jag tag i problemet och tittade på den och jag tycker verkligen om låten! Den har en sån kännsla som man kasnke måste ta in och smälta men den blir bara bättre och bättre enligt mig. Himchan ba' kör i sin röda och blåa kostym liksom ;) I deras dancebreak älskade jag Jongups bakotvolt, det kom lite oväntat första gången jag såg videon :) Men dansen, låten och kläderna får mycket bra poäng! ;)
 
Crash är en helt underbar låt och är väldigt anorlunda mot deras hårda och tuffa koncept hittills, men jag gillar det! Det blev ingen riktigt musikvideo vilket kanske är både bra och dåligt men i det här fallet bra för man fick se vad de gör "behind the scenes" och det tycker jag är spännande! I huvudsak en bra låt och en liten förändrig mot allt annat :) Tyvärr går den inte att bädda in så jag kan lägga upp den här men länken kommer nu!
http://www.youtube.com/watch?v=omu0-hvXuhs&feature=share&list=PLBFBC18E5344FADF4
 
Ah, fast nä... Låten är väl helt okej men jag tycker ärligt talat inte om videon lika mycket. Det blev inte rätt x( Att JongGuk blir påkörd av en bil, får en svans, stalkar en tjej, förstör för alla andra och dör sen. vad hände där liksom?
JADÅ, NU BÖRJAR NI FÅ TILL DET IGEN! Rain Sound är heeelt underbar och texten har en väldigt djup mening som man kollar upp översättningen. Jag älskar att det ligger ganska mycket fokus i rappdelarna i en sån här typ av låt som är endå ganska lugn men har endå ett tempo som passar bra till gruppen. Eftersom jag älskar rapp så tycker ju jag självklart om det och Zelos rappdel är helt otrolig. Först låter han så vuxen och väldigt lugn men sen kommer ha tillbaka till hans stil xD Man ska inte förstöra Zelo's stil tycker jag, det passar honom för bra. Videon är också väldigt bra och att regnet är grönt är lite spännande. Från Warriors till sensetive guys. I love it!♥
 
 
Jag borde nog göra fler såna här slags sammanfattningar på band som jag tycker om. Dock kanske nyare band så jag slipper få till flera års av musikvideor och historia. Även på denna korta tid har B.A.P fått till många musikvideos och jag kan inte förstå hur de orkar med allt. Men om man har en dröm ska man väl alltid följa den eller? Även om det betyder att de upp sitt vardagliga liv för det.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?