Stadsbiblioteket
Publicerat den

Snart ska jag bege mig av till stadsbiblioteket för att plugga meden klasskompis inför tentan imorgon. Och jag är verkligen nervös! Min första tenta liksom, jag är så orolig att jag inte kommer komma ihåg allting som jag ska och i värsta fall inte klara tentan. Att göra omtenta medans man pluggar vidare i koreanska böckerna skulle nog vara det värsta som kan hända. Min hjärna skulle nog itne klara av det...
 
Men efter tentan ska jag belöna mig själv lite med dans på kvällen och på torsdag är det äntligen möte med blueberry inför resan och på fredag ska jag köpa en ny dator. Jag har sparat pengar flitigt och en ny mac dator kommer sitta fint! :) Nästa sparing blir för en ny mobil tror jag och sen får jag se vilken nödvändighet som kommer upp senare ;)
 
Hela dagen har jag tillägnat åt koreanskan och speciellt det sista kapitlet som hatar mig just nu, så detkänns jävligt bra att sitta några timmar med en kompis och försöka förstå de sakerna som är lite oklara. Sen ska jag gå igenom en gamal tenta från 2012 och se om jag kan klara av den. Vi fick en gamal tenta att öva på till våran egen och det är väldigt bra faktiskt. Även om vår koreanska i nulägetär ganska basic så finns det många meningar och reglar som jag ännu inte förstår. Har lyssnat på Tablo hela dagen (såklart) för att mata in koreanska i hjärnan omedvetet medans jag pluggar så får man inlärning på olika håll haha. Men vi hörs senare, ska plugga lite ord innan jag måste gå till bussen! :)
 



♥Malin Virvelvind♥

Lycka till på tentan!!! Jag var också supernervös inför min allra första tenta... Jag tror jag fick typ 2 poäng över godkänt bara, haha close call! ;) Kom ihåg bara att omtenta är faktiskt inte hela världen. Det är nästan ingen som klarar sig genom hela studietiden utan att få göra minst en omtenta, så det är normalt att faila nån gång och det är fullt möjligt att ta igen. Men det kommer gå braaa! :D <3

Svar: Tentan gick förvånandsvärt bra och jag blev klar på en timme!!!
♥ Emma ♥



URL: http://citronsocker.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?