Madness
Publicerat den

Har bara haft dans i skolan idag, slapp kören på morgonen. Skööönt!! Vi har övat på en gruppdans med mig och 3 pers till. Då använder vi en låt som jag har valt Muse - Madness. Låten är 4.40 och vi har kommit till kanske 2.30 bara idag. Känns så jävla bra. :) Det är väldigt mycket dansande i skolan just nu. Vi övar till slutproduktionen med egna danser och koreografier av lärarna. Det är fantastsikt roligt och jobbigt.
 
Imorgon är det återigen parkourträning på kvällen men jag hade tänkt att hinna med lite engelska läxor imellan. Jag ska läsa en bok om Martha Graham, en koreograf under 1900-talet som har gjort så sjukt många koreografier och lärt en massa människor. Och varit en stor inspiration till den moderna dansen och även för mig just nu. Hon verkade vara en glad liten människa som genuint brann för sitt yrke och när jag blir dansare vill jag att andra ska kunna se den glädjen innom mig. Så det är lite facinerande att läsa om :) Tänkte avsluta med en liten dikt som vi skrev på engelskan haha, den var mycket rolig och gav mamma ett gott skratt imorse när hon drack te med min moster ;)
 
School is a place where i like to rest
I don't really try my best
I dance for hours every day
No wounder I want to sleep at day
But I must try to sleep at night
- Emma Persson -






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?