I passed!
Publicerat den

Jag klarade av tentan!!! Vi fick resultaten via hemsidan och jag är så glad att jag slipper omtenta. Nu tänker jag sätta all min kraft att plugga ännu bättre än förr och sattsa stenhårt på tentorna i framtiden. Denna vecka har vi inga lektioner med Gabriel som tyvärr är den enda läraren som faktiskt pratar svenska med oss. Däremot så är detlätt att ta igen hans lektioner för varje vecka går vi igenom ett nytt kapitel i koreanska boken, och denna vecka är det kapitel 5. Så om man gör uppgifterna och läser instruktionera så ska allt funka. Imorgon har jag en håltimme på två timmar då jag tänkte dissa alla i klassen, äta lunch själv och plugga ifred. Tror att det kan behövas ibland, även i skolan. Jag ärledig från dansen den här veckan då det är höstlov, så ingen dans imorgon eller på söndag. Känns ganska skönt med en paus efter tentan och ta igen för fullt nu med det nya kapitlet och extra läxor som Gabriel har gett oss pga hans frånvaro. Vi ska då översätta en hel jävla barnbok på flera kapitel till svenska. Och nje, bara för att det ären barnbok så blir inte detta enkelt.  Det konstiga med det här är att vi får inget betyg på det, och det spelar absolut ingen roll för ens framtid på lektionerna om man inte gör uppgiften. Denna uppgift skall göras i par eftersom det är ganska mycket att översätta, men palla hålla på att dela upp arbetet och förlita sig på någon annan. Speciellt när det gäller översättning. Så nej tack, jag gör det hellre själv. Trots att jag är medveten om att det lär ta flera timmar.
 
Nu ska jag titta på en serie sen ska jag sova. Ha det bra!:D



♥MALIN VIRVELVIND♥

Grattis!!

Och din logik liknar min när det kommer till grupparbeten, haha! ;)



URL: http://citronsocker.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?