Ny vecka
Publicerat den

Har inte skrivit på ett tag pga. allt skolarbete. Känner mig ganska stressad nu när min första tenta i mitt liv närmar sig. Jag är väldigt nervös inför grammatiken, det är nog det mest komplicerade jag har gjort i mitt liv. Helgen har varit stressande, alla övningar i boken är svåra för grammatikens skull, men jag kan många ord och alfabetet sitter fast i hjärnan så det är inga problem. Regler, grammatik, uppbyggnader av meningar, uttal... där ligger problemen. Men jag ska göra mitt bästa och på något sätt skaka av mig all stress.
 
Något annat spännande i mitt liv är väl att jag aktivt försöker hitta en egen lägenhet. Det lär ju ta ett tag men det känns endå bra att jag har kommit igång för några månader sen. Jag vill flytta för en rad olika anledningar, det har absolut ingenting med att göra att jag inte trivs med att bo här i lilla brottby. Faktiskt så skulle jag bli glad om det helt magiskt fanns en billig lägenhet i närheten av familj och släkt. Men jag vill även hamitt egna space. Härmed presenterar jag några fördelar jag anser finnas med att bo själv och vad jag söker efter:
 
  • Att bo själv i sig är härligt, speciellt för en person som jag som behöver ensamtid. Ingen annan i närheten.
  • Inga distrationer och jag kan plugga mer koncentrerat.
  • Mer ansvar och att generellt sett känna sig mer vuxen. Jag har alltid ansett mig själv som mogen och har velat bo ensam länge för att jag personligen tror att jag skulle trivas bättre ensam.
  • Handla. Kanske inte låter så roligt, men tänk vilken frihet att handla mat, därav känslan att känna sig vuxen.
  • Vänner kan kommer över när som helst, plugga eller hänga. Allt går lika bra när jag bestämmer.
  • JAG bestämmer. Kontroll över sitt eget liv är väldigt härligt.
Sen har vi ju fördelarna med att bo närmare stan.
 
  • Närmare till skolan.
  • Närmare till dansen.
  • Närmare till nöjen i stan.
  • Kännslan av att bo i stan i jämnförelse mot brottby. Jag trivs nog lika bra på landet som i stan, men just nu känns stan livet lite mer lockande.
  • Inte behöva oroa sig för när går sista bussen hem. I stan finns det tunnelbanor och bättre kollektiv trafik och jag skulle lättare kunna ta mig hem senare på kvällen om jag vill. Ett exempel för här om veckan så skulle jag ta bussen som gick halv 2 på natten hem, men missade den såklart pga. sena tunnelbanor. Och fick då vänta en timme i tekniska på nästa buss vid halv 3.

Där har vi mina fördelar med att bo ensam. Nu ska jag änga lite tid med plugg och sen ska jag till skolan vid 4. Ska försöka få bloggen levande igen, speciellt för vänner som läser och syster i höganäs ;)




♥Malin Virvelvind♥

Yey, du tänker på mig!! ^^ <3
Och egen lägenhet är awesome. ;)



URL: http://citronsocker.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?