Jobbig vecka
Publicerat den

Denna vecka har varit full med dans i skolan och vi har slutat mellan 4-5 varje dag från tisdag till fredag. På måndagen var vi lediga och jag passade på att åka till Södertälje med en massa parkourkompisar och tränade tillsammans. Och nu hela veckan har vi repat med alla danserna. Hur övergångarna ska vara, massa finslip på koreografierna, ljus och ljud fokus, genomdrag minst en gång per dag, dragit dit rekvesita, tagit fram dansmattan och tejpat fast den osv! Det är en himla massa jobb med en föreställning men jag tycker alla förberedelser är väldigt roliga och då inser man verkligen hur nära man är tills föreställningarna börjar och allt blir bara så roligare om man får vara med på alla förberedelser.
 
Imorgon är det ett till rep, inte så pigg på att det äe på en söndag och att jag missar HoS dansen, men vad ska man göra? ;) Hittills känns allt väldigt bra och imorgon ska vi ha två genomdrag till bara för att få allting att sätta sig så bra som möjligt innan den första föreställningen som börjar på måndag klockan 12. Jag skulle vilja säga att jag brukar aldrig vara särskilt nervös eftersom jag verkligen njuter att varapå scenen, men samtidigt kan misstag hända (som det har gjort några gånger under repen hehe) så det är jag lite extra spänd för men annars är jag bara väldigt glad och vill bara köra direkt med alla föreställningar! :) Jag har 8 personer som jag känner som ska komma på kvällsföreställningen på måndag och det ska bli superkul verkligen.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?