Middagen hos den koreanska ambassaden
Publicerat den

Så igår var jag på middag hos den koreanska ambassaden och det var faktiskt jätteroligt! Det var så många människor som jobbade där och de hade bjudit in en professor från Uppsala universitet också, sen var våra egna lärare där. 
 
Det började med tal från "huvudmannen" på ambassaden sedan höll en tjej en presentation om vad den koreanska ambassaden igentligen hade för uppgifter. Även om jag visste vad deras jobb gick ut på så var det väldigt intressant att se bilder och en utvecklade förklaring. De hade bjudit in en gäst som spelade ett koreanskt traditionellt instrument, kan tyvärr inte namnet på instrumentet. Men den var avlång, gjord i träd och hade strängar som hon spelade på. Det var så vackert! :) 
 
Efter detta började middagen och vi blrev serverade buffe med diverse koreansk mat. Det gjorde så att jag längtade till korea ännu mer. Jag satt med några killkompisar i klassen och sedan folk från ambassaden. De var hur snälla som helst var var väldigt nyfikna om varför vi var intresserade i korea och varför vi studerar koreanska. En tjej vart väldigt facinerad över att jag dansar och kände även igen mig från tävlingen som de var dommare för i sommras. Hon  tyckte att jag skulle prata med en man som jobbade där om att gå med i en modern dansgrupp (?) som finns i korea eftersom jag berättade att jag skulle åka dit i september. 
 
Hela kvällen vart väldigt lyckad och jag är glad att jag fick komma med. Man får väldigt bra kontakter om man har träffat koreanska ambassaden. Och jag måste även tillbaka dit för att få mitt visum till korea så det ser jag fram emot. Då kanske jag kan prata med den här mannen som kunde se till att jag kom med i en modern dansgrupp, det vore ganska skooj faktiskt :) Ska även börja på en annan danskola där utöver mina studier. Men jag får göra tid för allt jag vill göra. Dansen ska faktiskt också prioriteras. 
 
Innan vi gick hem fick vi några presenter. En kalender med fina platser att besöka och information om dem, dvd:er och en cd skiva om olika saker i korea som kan hjälpa en när man är där, en nybörjar kokbok, en bok med koreanska öar man kan åka till, en bok om infortmation och hjälp som finns i korea och en bok om att skaffa jobb där. Allt detta är väldigt hjälpsamt när jag åker dit och jag ska packa ner allting inför resan dit. 
 
Idag ska jag plugga inför två tentor, en skriftlig och en muntlig. Men först, lite var choklad! :)



♥Malin Virvelvind♥

Hela besöket låter helt fantastiskt, maten, instrumentet, presenterna, någon som kan hjälpa fixa in dig i en dansgrupp, awesomeness! :D :D :D Mycket spännande. Emmis. :3



URL: http://citronsocker.wordpress.com/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?