CONTENT 74
Publicerat den

Mitt gymnasiearbete, projektarbete eller vad fan det nu kallas x) Detta har jag hållt på med under flera månader. Hur började då denna tanke om att ha en dansföreställning med parkour inblandat? Till en början så kan jag väl berätta att parkour inte alls var planen från början.
 
Jag började tänkte på vad jag skulle göra för gymnasiearbete redan när jag började ettan. Då ville jag göra en dansshow och koreografera själv. Jag ville att föreställningen skulle vara lång och att det kunde göra många människor glada och intresserade av min musiksmak. Självklart visste jag att jag var tvungen att ha kpopmusik xD
 
Drömmen blev till verklighet i trean när vi skulle börja med projektet. Jag känner en kille i skolan som gör parkour och kom då på att det vore kul om det var parkour med! Så Aleks var jättesnäll och frågade sina kompisar och det slutade med att jag hade 4 stycken fina parkourmänniskor med i arbetet plus 6 dansare inklusive mig.  Så helt plötsligt blev allting verkligt när alla ville vara med. Jag blev en ledare och jag hade saker att göra hela tiden. Koreografera, planera, mixa musik, fundera ut kostym osv.
 
Jag stannde konstant kvar i skolan för att koreografera, möta dansare och parkourare för att öva och jag kom hem runt 8-9 nästan varje dag. Men samtidigt tänkte jag att det är ju värdelöst att ha med parkour om jag inte vet någonting om det så jag började läsa MASSOR om parkourrörelser, han som skapade parkour, titta på videos osv. Och helt plötsligt visste jag mycket mer C: Men jag började också på parkourträningar med de andra och jag var förvånadsvärt bra. jag lärde mig snabbt och det fanns en chans att jag skulle kunna bli bra på det här.  Så jag började träna jättemycket och fann ett genuint intresse för parkour. Så numerea har jag två stora intressen; parkour och dans.
 
Vi tränade flera dagar i veckan och jag koreograferade som en galning och när projektet närmade sig sitt slut insåg jag hur förbaskat roligt jag har haft. Jag har lärt känna fantastiska människor och jag var ledsen att allt bara skulle ta slut. Jag och mamma pratade lite om att ge alla presenter, så det blev att jag gav alla rosor och choklad (lite alla hjärtans dag varning på den haha).
 
Jag var så nervös dagen innan, inte för hur jag skulle prestera (jag har gjort där här förut så för mig är det lugnt xD). Jag var mest orolig för alla parkourare! Alla dom tyckte att det skulle gå hur bra som helst men det blev lite fel på parkourdelarna under reodvisningen. Men annars gick det hur bra som helst. Jag är så nöjd och stolt över att jag klarade av det här och extremt tacksam över alla som ville vara med. Utan dem hade jag verkligen inte klarat av det här!
 
En kille i parkour filmade föreställningen och ska lägga upp den. Men jag kommer tyvärr inte lägga upp den i bloggen utan de som vill se hur det gick får säga till mig personligen så kan jag visa sen :)






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?