Helgen avslutades på sjukhus
Publicerat den

Det här var första helgen efter första arbetsveckan och jag såg fram emot att bara göra ingenting. Igår åkte jag in till stan för att köpa en kalender och äta mat. Men jag han inte så långt xD Jag hade precis beställt mat på donken när jag svimmade och vaknade på golvet. Men Elin var med mig som tur var :).
 
Efter ett samtal med vårdupplysningen eller vad fan det var så fick jag åka ambulans till danderyds sjukhus in på hjärtkliniken för mitt hjärta slog inte konstigt. Så där fick jag ligga till klockan 20.00. Mamma han också komma dit innan vi flyttade till den medecinska kliniken. Där fick vi vänta länge och tillslut bestämde dem sig att jag skulle sova där över natten för observation. Blev uppkopplad på EKG igen (hade gjort det några gången innan då xD) och den var liksom bärbar haha! Behövde ingen maskin och rulla med mig, utan den gick på batteri och kunde hänga runt halsen.
 
Jag sov med den och fick frukost där med trevligt sälskap av äldre människor som tittade på mig lite lustigt. Förmodligen för att jag var ung ;). Men fick prata med läkare och de berättade massa saker och jag behövde inte stanna kvar en natt till som det nämndes nere vid den medecinska kliniken. Så nu har jag varit hemma hela dagen och mår bra.
 
Svimma har jag gjort massor av gånger tidigare så det är ingen nyhet, men det är alltid läskigt när jag inte känner av det innan. Läskigare blir det också beroende på vilken situation man är i. Skitläskigt om jag är själv, vilket jag lyckligtvis inte har varit hittils. Det är alltid människor runt omkring men jag har lyckats att alltid ha en person som jag känner med mig (yes!).
 
Snart ska jag lägga mig i soffan och titta på en serie med mamma innan jag går och lägger mig igen. Imorgon ska jag jobba som vanligt igen.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?