Stockholms Universitet!
Publicerat den

Jag kan nu äntligen kalla mig en universitetsstudent! Känns så himla roligt och spännande att få börja på universitet. Förra året var jag 200% säker på att jag ALDRIG skulle ens sätta min fot i ett universitet här i Sverige, jag skulle flytta och plugga utomlands. Men planer ändras som vanligt ;). Min orginalplan håller jag hårt i men jag får nog lägga den på hyllan i ett år eller två, men jag lovar att det kommer hända. 
 
Just nu har jag blivit antagen till en kurs i dansteori, jag läste det i gymnasiet och jag tycker det är riktigt spännade att veta historian till det jag tycker om allra mest om att göra. I skolan fokuserade vi mycket på balett, jazz och den moderna dansen. Och etfer att ha läst kursbeskrivningen för Univ. så blir det nog lite i samma riktning. Förmodligen mer avancerat men det känns endå skönt att kanske gå in lite i samma spår på något jag redan kan. MEN jag har också sökte koreanska som första val, men jagär 2 reserv. Vilket betyder att jag har en ganska stor chans att komma in om någon tackar nej till platsen. Vilket jag hoppas på hehe. Men då är jag itne lika säler på om jag vill läsa dansteori samtidigt som jag läser koreanska. Skulle nog kännas bättre för mig om jag läser en kurs i taget och jag skulle lättare kunna fokusera och angagera mig mer i mitt arbete. Senare får jag reda på om en plats på koreanskan är ledig.
 
Hade tänk att fira genom att titta på en film som heter "Brick Mansions" har inte sett den förut men den verkar väldigt bra :) Paul Walker var med i den filmen. Har en hel rad med filmer som går/har permiär snart på bio som jag vill se. Men favoriten som jag längtar efter galet mycket är Teenage Mutant Ninja Turtles som har perimär den 8 agusti, då har jag kommit hem från London och kommer vara mer taggad än någonsin! :) Första arbetsvekcna är över nu och jag planerar en lugn helg, med kanske ett biobesök men vi får se om det blir av. Känner också att jag måste köpa en kalender den här månaden eller åtminstonde innan jag börjar skolan. Min nuvarande kalender börjar ha ytterst lite sidor kvar xD. Men det ska väl gå att hitta en någorlunda fin i täby kanske. Bilder från Höganäs kommer imorgon eller på söndag.



♥Malin♥

Just ja, Brick Mansions var filmen jag skulle tipsa dig om förut, men glömde det :P Har inte sett den själv men såg en recension av den på Nyhetsmorgon och såg att den handlade lite om parkour och då tänkte jag på dig. :) Den fick dock inte så bra betyg av recensenten haha menmen ^^

Jättegrattis till att du kom in på universitetet också! Hoppas verkligen du får plats på koreanskan :3 <3

Svar: Brick Mansion var en cool film, men såg den mest för att Paul Walker vad med haha :)
Åhh ja!! Vill verkligen fåplats påkoreanskan :D <3
♥ Emma ♥



URL: http://malinvirvelvind.blogg.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?