We will be victorious
Publicerat den

Det har varit ganska mycket prat och tänkande om vad som ska hända med mitt liv efter gymnasiet. Och jag hade en plan, åka till korea och studera dans. Men den håller inte just nu. Jag har inte förberett någonting och nu helt plötsligt så vill jag inte lämna stockholm, mina vänner och familj. Får typ ånget bara över att tänka på det. Men planer är väl till för att ändras eller?
 
Jag är en jävligt bestämd person. När jag har tänkt ut någonting så genomför jag det oavsätt vad folk tänker och tycker om saken. Och det stör mig att min "orginella" plan inte kan genomföras just nu. Tidsbrist är vad man kallar det. Eller så kom livet imellan haha. Men jag har tänkt ut en massa bra planer endå. Det finns några danshögskolor och folkhögskolor med danslinjer runt om i Stockholm som jag tänkte söka. Sen ska jag också söka danslinjer på House of Shapes och Balettakademin. På balettakademins linje kan man få csn eftersom den är på heltid. Men på HoS är det på kvällar så då tänkte jag skaffa ett jobb på dagen och dansa på kvällarna. Men mitt mål i livet är att bli utbildad dansare. Jag vill dansa i TV, på scener på gröna lund, skansen, åka runt i världen och kanske vara med i en dansföreställning, dansa bakom någon i mello osv. Jag vill vara en dansare som har många olika jobb, jag tror det kommer göra vardagen mer spännande om jobbet inte ser likadant ut varje dag. Jag är en person som behöver omväxlingar och nya utmaningar hela tiden för att kunna se framsteg i min dans :)
 
Annars tänkte jag kanske plugga något språk på halvtid eller heltid medans jag dansar på kvällarna. Jag älskar att plugga engelska och koreanska har jag alltid velat lära mig ordentligt istället för så jag håller på nu. Lite smålektioner på internet och lära mig av all den musiken jag lyssnar på och tvshowerna jag tittar på :)
 
Så kortfattat är väl dans och språk på listan att lära sig. Men i sommar ska jag sommarjobba och sedan kanske resa till London med mina parkourvänner. Dock är det inte 200% fastställt men jag önskar verkligen att vi genomför det. Jag har aldrig varit i London och det skulle vara roligt att åka dit inte bara för det "normala" som shoppa och gå och se staden. Med parkour i tanken ser man staden på ett helt annat sätt, en hinderbana typ :) Så det skulle vara ett roligt äventyr att hinna med innan man börjar studera igen. Men framtiden är inte skriven i sten så vi får väl se helt enkelt.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?