It's over
Publicerat den

Showerna är över nu och jag är faktiskt väldigt ledsen över det. Allt gick så snabbt verkligen. Vill göra om allting igen 100 gånger för det var så roligt och nu sätter det sig verkligen i min hjärna att vi tar studenten snart. Mösspåtagningen har redan varit och valborg är över. Nu är det ca 1 månad kvar av skolan. Så jävla mycket ångest över det. Jag är glad men ledsen, jag kan fokusera på det jag vill efter studenten. Men klasskompisarna, skolan, dom äckligt tidiga mornarna osv. Inget kommer vara kvar. Det känns som att en del av en själv bara försvinner och man vet att det aldrig kommer tillbaka.
 
Men om vi bortser all negativitet som finns i luften kan vi fokusera på hur fantastiskt bra showerna gick! Jag gjorde verkligen mitt bästa och jag hoppas på bra betyg på de uppgifter vi har kvar i dans. Jag har lite rester i engelska och historia jag ska försöka hinna med innan måndag. Skulle kännas så jävla skönt att veta att alla uppgifter verkligen är klara.
 
Att dansa nonstop i ca 33 minuter är väldigt svårt kan jag säga er. Den gången jag fick paus låg jag bakom scenen på sidan som en liten boll och försökte andas igen. Tog dextrosol och drack vatten som en dåre för att försöka orka de två sista danserna som kräver mest. Varje gång i den pausen kände jag hur trött jag var och ville gjärna ligga där i minst en timme till, men plikten kallade haha. Jag har nog aldrig varit så trött efter en show som jag har varit på de här showerna. Dock har jag aldrig haft så här många danser så tätt intill varrandra förut på en show. Kondis har jag, men tröttheten kommer alltid. Jag är väldigt glad att min familj och några vänner kunde komma och titta på en show. Hela den måndagen längtade jag till alla jag känner skulle komma och se mig dansa. Jag hade en massa solobitar och jag var faktiskt väldigt stolt över all koreografi vi hade. Hela klassen har verkligen utvecklats sedan ettan och jag hoppas att alla fortsätter dansa etfer gymnasiet. Jag vet några som ska göra det, b.la jag ;).
 
 
Lagom glad eller? ;)
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?