Gröna Lund Intervju
Publicerat den

Igår var jag på intervju på gröna lund och tänkte nu förklara lite vad man gjorde på gruppintervjun.
 
Det började med att man blev indelad i olika grupper beroende på vad man önskade att arbeta med och så stod vi och minglade, drack kaffe och fick bullar. Riktigt mysigt faktiskt! Sedan fick vi en presentation om gröna lund och såg på en introduktionsfilm på alla parker som ingår genom att titta på en film. Efter det började gruppintervjun. Vi var 10 personer i min grupp och vi skulle presentera oss och vi gjorde en massa roliga lekar och övningar. Det kändes nästan inte som en intervju, det var väldigt roligt! Vi ritade, diskuterade och hade bara väldigt roligt. Självklart var det seriöst också. I slutet fick vi berätta varför vi ville jobba där och vad vår största utmaning kommer bli. Många i min grupp valde sin scenskräck men det kunde jag inte riktigt välja kände jag haha. Jag trivs som fisken i vattnet på en scen. 
 
Intervjun var lyckad tyckte jag och vi fick prata lite enskillt innan vi fick gå hem och sammanlagt tog det ca 3 timmar och jag lovar att det knappt känndes att man var där en timme. Allt gick så fort och man hade så roligt. Det är ca 15000 som söker till gröna lund varje år och det är strax över 1000 som får jobb så jag är väldigt glad att jag kom såhär långt iaf! Nu är det bara att vänta, innom fyra veckor så får man reda på om man har fått jobbet eller inte. 
 
Mina tre val som jag ville jobba med var:
Attraktion Familj (alltså de i man ser direkt när man kommer in)
Butik/Foto (där man köper foton och tar hand om tryckerier)
Spel (stå vid olika spel helt enkelt)
 
Nu hoppas jag bara på det bästa!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?